Grafiker og rådgiver til Køb Lokalt Bevægelsen

Karin Melbye

Grafiker med øje på detaljerne

Karin Melbye arbejder med markedsføring, herunder branding, hjemmesidedesign og udvikling af markedsføringsmateriale. Hun har en bred erfaring fra både reklamebureau-verdenen og trykkeribranchen og arbejder med både fysiske og digitale produkter.

Hun er uddannet mediegrafiker og certificeret kundetypeekspert indenfor Emotionelle Kundetyper™. Det betyder, hun ved en masse om, hvad der får kunder til at købe (eller lade være). Hun har en positiv, kreativ, pragmatisk og løsningsorienteret tilgang til alle opgaver, små som store.

Karin lægger vægt på god rådgivning, personlig kundekontakt og at skabe løsninger, der giver mest mulig værdi – også på et mindre budget.

Med en uddannelse som blomsterdekoratør i bagagen og en stor erfaring med annonceudvikling til detailhandlen, kender Karin til mange af detailbranchens udfordringer.

Effektiv markedsføring

Karin sikrer en effektiv kundekontakt og markedsføring.

Det gør hun blandt andet ved at fokusere på:

flueben Fastlægning og rådgivning omkring målgrupper og kundetyper
flueben Tilpasning af markedsføring til valgt kundetype
flueben Effektiv udnyttelse af markedsføringsbudget
flueben Fastlægning af markedsføringsstrategi
flueben Ensretning af identitet og branding
flueben Offline synlighed (visitkort, brochurer, magasiner m.m.)
flueben Online synlighed (hjemmesider, nyhedsbreve)

Kundemagnetisk markedsføring

Karin Melbye arbejder til dagligt som grafiker, webudvikler og rådgiver. Hendes kunder er ofte iværksættere samt mindre og mellemstore virksomheder bl.a.:

  • Strandhotellet Blokhus
  • Frilandskød
  • Danske Terapihunde
  • Militærpolitiforeningen
  • White Wedding

Karin og butikkerne

Karin er uddannet i detailbranchen – som blomsterdekoratør – men skifter efterfølgende retning og uddanner sig som mediegrafiker.

Hun slipper dog ikke følingen med detailhandlen, da hun via sit grafiske virke i et reklamebureau de næste fem år fortsat har kontakt med de lokale butikker og hjælper dem med deres markedsføring, primært rådgivning og annoncering i lokalaviserne.

Karin fortæller:

“Med erfaring fra begge sider af disken – som forbruger og butiksansat – og en sideløbende erfaring med detailbranchens markedsføring kender jeg en del af butikkernes udfordringer og styrker.

Den største udfordring er helt sikkert konkurrencen fra online butikker og nethandel, der betyder færre kunder i de fysiske butikker og en mindskning i indtjening – enten pga. færre salg eller fordi priserne sættes ned i forsøget på at holde på kunderne.

Dertil er også der udfordringer i forhold til arbejdstider, kvalificeret arbejdskraft, sociale medier, teknologisk udvikling m.m.

Heldigvis er der også positive parametre at arbejde med. Parametre der kan styrke detailhandlen og sikre en god og loyal kundekreds.

Køb Lokalt Bevægelsens formål er at øge forbrugernes bevidsthed om deres valg men også give en håndsrækning til detailhandlen via konkrete råd og input til forbedring af de mange parametre, der er til rådighed.”

Foto af Karin Melbye